АМКУ надав рекомендаційні роз’яснення щодо змісту реклами лікарських засобів

Показання та властивості лікарського засобу мають бути коректно викладені у рекламному повідомленні та відповідати інформації, яка зазначена в інструкції про застосування лікарського засобу - наголошує Антимонопольний комітет у рекомендаційних роз’ясненнях щодо застосування положень статті 15¹ Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», відповідно до якої, поширенням інформації, що вводить в оману є повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про властивості, яких лікарські засоби не мають, що може вплинути на наміри споживачів щодо їх придбання.

У вказаних роз’ясненнях АМКУ висвітлено підходи Комітету щодо визначення у рекламі лікарських засобів тверджень, які потребують особливої уваги та/або підтвердження.

Комітет вважає неправомірним поширення в рекламі інформації про ті чи інші характеристики лікарського засобу, які не підтверджені належним чином, але можуть вплинути на намір споживачів придбати відповідні лікарські засоби, зокрема:

  • акцентування на непідтвердженій швидкій дії (наприклад, «швидко», «негайно», «за 15 хвилин» тощо);
  • перебільшення властивостей лікарського засобу («найкращий», «найбільший» та подібних за змістом), за відсутності підтверджених фактичних даних, які можуть за певних умов створити ефект порівняння та, відповідно, надати неправомірні переваги у конкуренції окремим суб’єктам господарювання;
  • зазначення перебільшених або не підтверджених належним чином відомостей про фармакологічні властивості лікарського засобу та особливості його застосування, в тому числі, в комплексній терапії;
  • невизначених і неконкретних характеристик якості лікарського засобу та його ціни («висока якість», «помірна ціна» тощо);
  • непідтвердженого належним чином лідерства лікарського засобу («№ 1 у світі» тощо).

Відтак, під час створення або замовлення реклами лікарських засобів, Комітет рекомендує аналізувати її зміст на наявність перелічених у роз’ясненнях тверджень та за відсутності належного підтвердження уникати їх вживання.

Роз’яснення надано з метою подальшого адвокатування конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбачуваності дій Комітету при оцінці реклами лікарських засобів.

З повним текстом роз'яснення можна ознайомитися тут

 

За матеріалами АМКУ

Останні новини

Контакти

тел.: +38 (044) 247-95-91; +38 (073) 015-71-15

вул. Дмитрівська, 45,оф.6, м. Київ, 01135

e-mail: office@pharmliga.com.ua

^
OK