АМКУ застерігає фармацевтичні компанії не вводити в оману споживачів у рекламі ліків

Антимонопольний комітет України повідомляє про дослідження у сфері реклами лікарських засобів, біологічно активних добавок та лікувальних процедур з метою виявлення та припинення недобросовісних практик.

Не завжди виробники та реалізатори фармацевтичної продукції та послуг дотримуються принципів добросовісної конкуренції - констатують у відомстві. 12 листопада 2020 року Комітетом надано обов’язкові для розгляду рекомендації шістьом фармацевтичним компаніям припинити дії з поширення у рекламі лікарських засобів неповної або неточної інформації, яка може ввести споживачів в оману.

Зокрема, АМКУ застерігає учасників ринку від поширення неповної та неточної інформації щодо:

  • якості лікарського засобу та його ціни

Наприклад, від вживання у рекламі виразів на кшталт «висока якість, помірна ціна », «звільни голову за доступною ціною» тощо. Наголошується, що кожен лікарський засіб, що пройшов процедуру державної реєстрації, апріорі є якісним. А опис «помірна, доступна ціна» може бути додатковим стимулом для привернення уваги споживачів та вводити їх в оману, оскільки така характеристика хоч і може бути правдивою, проте може вводити споживачів в оману та надавати неправомірні переваги виробникам таких ліків перед їх конкурентами.

  • лідерства лікарського засобу

Наприклад, неприпустимо використовувати такі гасла як «№ 1 у світі в категорії препаратів…», «бренд №1 у світі серед препаратів…» тощо без належного підтвердження. Здебільшого вказані твердження суб’єктів господарювання базуються на даних минулих років, хоча поширюються у 2020 році. Окрім того, вони спираються на результати досліджень, проведених не у всіх країнах світу, а у значно меншій їх кількості.

  • швидкого ефекту лікарського засобу

Так, часто ми чуємо у рекламі, що той чи інший препарат «долає швидко біль та спазм», «сприяє полегшенню болю з першого застосування», «усуває біль з першого застосування», «допомагає враз», «капсула потрійної дії … активізується за декілька секунд», «допомагає швидко очистити та відновити печінку», «швидко знищує всі типи грибка на нігтях або шкірі». Водночас в інструкціях для медичного застосування засобів найчастіше взагалі відсутня інформація про часові проміжки їх дії або ж зазначається про більш тривале лікування. Отже, така реклама також може вводити в оману споживачів.

Про результати розгляду рекомендацій фармацевтичні компанії зобов’язані повідомити Антимонопольний комітет України.

 

За матералами АМКУ

Останні новини

Контакти

тел.: +38 (044) 247-95-91; +38 (073) 015-71-15

вул. Дмитрівська, 45,оф.6, м. Київ, 01135

e-mail: office@pharmliga.com.ua

^
OK