У Держлікслужбі обговорили забезпечення доступності аптечних закладів для маломобільних груп населення

Сьогодні, 10 липня  у приміщенні Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками відбулося засідання з метою обговорення питань, пов’язаних із контролем за виконанням вимог Ліцензійних умов щодо створення необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень аптечних закладів відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів.

Участь у заході взяли представники Держлікслужби та професійних громадських об'єднань.

Розпочала засідання Олена Рєчкіна, директор департаменту оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами Держлікслужби. Вона нагадала присутнім, що з 01.04.2019р. набули чинності державні будівельні норми «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», ДБН В.2.2-40:2018, затверджені наказом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.11.2018 року № 327.

При цьому одним з обов'язків ліцензіата, який провадить діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016р. № 929 (далі – Ліцензійні умови), є створення необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень аптечних закладів відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів.

Доповідач зазначила, що принципово вимоги державного стандарту щодо доступності маломобільних групп населення не змінилися, адже така вимога раніше була нормативно закріплена як у законодавчих актах, так і в Ліцензійних умовах.

Щоправда, до набуття чинності ДБН В.2.2-40:2018 (до 01.04.2019р.) більшість суб’єктів роздрібного фармацевтичного ринку забезпечували доступність приміщень шляхом встановлення «кнопки дзвінка виклику» співробітника як розумного пристосування за погодженням з громадськими організаціями інвалідів. Проте такі кнопки дзвінка виклику не забезпечують рівних умов доступу до приміщень осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп – зауважила О.Рєчкіна і на сьогодні, відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», вони не можуть бути елементом доступності, а також «розумним пристосуванням» його до потреб маломобільних груп населення.

Доповідач навела статистичні дані щодо результатів перевірок суб’єктів господарювання, зокрема на предмет дотримання вимог щодо забезпечення доступності приміщень аптечних закладів. Так, з 01.04.2019 по 01.07.2019 було проведено 488 перевірок дотримання Ліцензійних умов, з яких  у 214 суб’єктів господарювання виявлено недотримання вимог стосовно доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення - людей похилого віку, батьків з маленькими дітьми у візках, вагітних і т. ін.

Окремо доповідачем та присутніми було зауважено на тому, що необхідно розмежовувати тих суб’єктів господарювання, які відкривають аптечний заклад уперше та проходять передліцензійну перевірку відповідно до законодавства. Такі особи повинні повністю дотриматися вимог ДБН В.2.2-40:2018, що має бути підтверджено відповідним висновком експерта.

Щодо тих учасників ринку, що вже працюють відповідно до отриманих ліцензій, раніше виданих за умови дотримання усіх встановлених вимог до їх діяльності, представниками Держлікслужби була озвучена позиція про те, що аптечні заклади повинні відповідати діючим, чинним сьогодні державним стандартам (ДБН) і поступово привести свої аптечні заклади у відповідність до вимог щодо доступності для маломобільних груп населення.

На сьогодні Держлікслужбою направлено відповідний лист до територіальних підрозділів, у якому рекомендовано встановлювати суб’єктам господарювання термін виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов у частині забезпечення доступності приміщень від трьох до шести місяців з можливістю до 1-го року, залежно від конкретного випадку. Також з боку представників контролюючого органу було озвучено рекомендацію щодо зазначення уповноваженою особою ліцензіата у акті перевірки необхідного строку для виправлення виявлених зауважень.

Крім того представниками Держлікслужби було звернуто увагу присутніх на те, що відповідно до постанови КМУ від 05.06.2019р. № 465 порушення Ліцензійних умов в частині створення необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів є критичним порушенням Ліцензійних умов.

Стосовно забезпечення доступності осіб з інвалідністю до об’єктів культурної спадщини, у яких розташовуються аптечні заклади, та щодо яких законодавчо заборонено здійснювати будь-які зміни, було зазначено, що такі випадки є виключеннями і будуть окремо розглядатися контролюючим органом з урахуванням конкретних обставин.

Представники громадських об’єднань у ході обговорення тематики заходу наполягали на неможливості виконання ДБН В.2.2-40:2018 у повному обсязі тими аптечними закладами, що працюють на підставі раніше отриманих ліцензій, з багатьох причин, і зокрема фінансових, адже облаштування доступності приміщення для маломобільних груп населення (у разі фізичної можливості його здійснення) є істотним фінансовим тягарем для суб’єкта господарювання, часто непосильним.

У підсумку активної і гарячої дискусії присутні дійшли згоди щодо необхідності розроблення нормативного механізму (алгоритму) для зваженого застосування нових ДБН В.2.2-40:2018 зокрема до суб’єктів роздрібного фармацевтичного ринку.

 

 

Останні новини

Контакти

тел.: +38 (044) 247-95-91; +38 (073) 015-71-15

вул. Дмитрівська, 45,оф.6, м. Київ, 01135

e-mail: office@pharmliga.com.ua

^
OK