МОЗ пропонує оновити механізм ціноутворення на лікарські засоби

На сайті Міністерства охорони здоров'я України розміщено для громадського обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України «Про референтне ціноутворення на лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти». Вказаним документом пропонується:

  • запровадити референте ціноутворення на лікарські засоби, включені до Національного переліку, що закуповуються за бюджетні кошти;
  • скасувати механізм декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти;
  • здійснити перехід на державне регулювання граничних рівнів торгівельних (роздрібних) надбавок шляхом встановлення регресивної шкали. 

Розробники проекту очікують, що запровадження з 01 липня 2019 року референтного ціноутворення (комбінації зовнішнього та внутрішнього) щодо повного списку препаратів, включених до Національного переліку, забезпечить зниження цін на такі лікарські засоби та, відповідно, сприятиме підвищенню їх фізичній доступності для пацієнтів.

При цьому в пояснювальній записці до проекту постанови зазначено, що розрахунок граничних оптово-відпускних цін на діючі речовини, що включено до програми реімбурсації, буде продовжувати здійснюватись за існуючим механізмом зовнішнього референтного ціноутворення, передбаченим наказом МОЗ України від 29.12.2016 р. № 1423.

Водночас, на сьогодні в Україні в межах пілотного проекту запроваджено референте ціноутворення на препарати інсуліну, а також на лікарські засоби згідно з переліком МНН, які включено до урядової програми «Доступні ліки». Аналіз результативності останнього механізму свідчить про ряд позитивних зрушень, в тому числі, зниження цін на лікарські засоби та забезпечення безперервності лікування пацієнтів - зазначають у МОЗ. Таким чином, ціни на препарати, включені до програми «Доступні ліки», регулюватимуться відповідно до постанови КМУ від 09.11.2016 р. № 862.

Крім того, проектом постанови передбачено, що під її дію не підпадатимуть лікарські засоби, які закуповуються через міжнародні організації. Також до 1 січня 2020 р. її дія не поширюватиметься й на препарати інсуліну, які включені до пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну.

Тож зазначений проект передбачає множинність механізмів ціноутворення на лікарські засоби, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів.

Крім того, з метою стимулювання аптечних закладів до реалізації більш дешевих лікарських засобів, що включені до Національного переліку, зокрема, закупівельна вартість яких становить до 100 грн., передбачається перехід на державне регулювання граничних рівнів торгівельних (роздрібних) надбавок шляхом встановлення регресивної шкали.

Граничні торговельні (роздрібні) надбавки пропонується встановлювати, виходячи із закупівельної ціни з урахуванням податків, що не перевищуватимуть такі розміри:

Закупівельна ціна, гривень

Торговельна (роздрібна) надбавка до
закупівельної ціни, відсотків

До 100 (включно) 25
Більше ніж 100 до 500 (включно) 20
Більше ніж 500 до 1000 (включно) 15
Більше ніж 1000 10

 

За матеріалами МОЗ

Останні новини

Контакти

тел.: +38 (044) 247-95-91; +38 (073) 015-71-15

вул. Дмитрівська, 45,оф.6, м. Київ, 01135

e-mail: office@pharmliga.com.ua

^
OK