Проведено круглий стіл за участі членів громадської спілки «Фармацевтична Ліга України» та представників регуляторних державних органів

04 квітня 2019 року відбувся круглий стіл за участі за участі членів громадської спілки «Фармацевтична Ліга України» та представників регуляторних державних органів.
У ході заходу було обговорено декілька проблемних питань, що турбують господарюючих учасників вітчизняного фармацевтичного ринку.
Зокрема, було порушено питання щодо проблемних аспектів реалізації програми «Доступні ліки» та впровадження електронного рецепту. Так, у даний час на ті аптечні заклади, які беруть участь у державній програмі реімбурсації «Доступні ліки» та почали працювати з електронними рецептами, лягли додаткові фінансові витрати, пов’язані з необхідністю підключення до медичних інформаційних систем та оплати коштів приватним підприємствам, які є розробниками/власниками МІС. Крім того, під час безготівкових розрахунків з використанням платіжних терміналів суб’єкт господарювання (аптечний заклад) також сплачує банку-еквайру комісійну винагороду за розрахункове обслуговування. Загалом розміри витрат суб’єкта господарювання, що реалізує «Доступні ліки» з використанням електронного рецепта, може сягати до 5% від ціни лікарського засобу. На сьогодні у законодавстві відсутні будь-які компенсаторні механізми вказаних витрат, що ставить учасників програми реімбурсації у вкрай невигідне фінансове становище.
Присутні погодилися щодо необхідності звернення до Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров’я щодо вирішення питання державного відшкодування додаткових обо’язкових витрат учасників урядових програм.
Крім того обговорили прийняту 03.04.2019р. постанову КМУ «Про референтне ціноутворення на лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти», якою запроваджується механізм регресивних граничних торговельних (роздрібних) надбавок на всі препарати, включені до Національного переліку основних лікарських засобів, та запровадження нового державного регулювання цін на деякі препарати, включені до Національного переліку.
Зупинилися також на питанні щодо забезпечення аптечними закладами необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів, з урахуванням набуття чинності Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення». Уповноваженим представником Держлікслужби України було звернуто увагу присутніх на те, що вимоги зазначених ДБН є обов’язковими для застосування усіма юридичними та фізичними особами на території України і поширюються як на тих суб’єктів господарювання, що мають намір отримати ліцензію на провадження діяльності у сфері роздрібної торгівлі лікарськими засобами, так і на тих, хто вже здійснює таку діяльність.
Окремо було наголошено на тому, що відповідно до нових ДБН «Кнопка дзвінка виклику» співробітника об’єкта обслуговування не може бути елементом доступності, а також «розумним пристосуванням» його до потреб маломобільних група населення.
Щодо висновку про доступність приміщення аптечного закладу і відповідність його вимогам ДБН було зазначено, що такий висновок може надати експерт - фахівець з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат. Інформацію про експертів, включених до реєстру атестованих осіб, можна отримати на офіційному сайті Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Було повідомлено, що Держлікслужба готує роз’яснення для суб’єктів роздрібного фармацевтичного ринку стосовно забезпечення дотримання нових вимог ДБН, яке буде невдовзі оприлюднене.
Крім того, мова йшла про проведення Держлікслужбою планових та позапланових перевірок суб’єктів фармацевтичного ринку; а також критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності пов’язаної з виробництвом лікарських засобів, імпортом лікарських засобів, оптовою та роздрібною торгівлею лікарськими засобами, і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) та уніфікованих форм актів, що складаються за результатами перевірок. Було повідомлено, що вказані критерії ризику у даний час знаходяться на погодженні в уповноважених органах державної влади та невдовзі будуть затверджені Кабінетом Міністрів України. Стосовно уніфікованих форм актів було повідомлено, що результати перевірок оформлюються наразі з використанням чинних на сьогодні актів, затверджених наказом МОЗ від 04.07.2017 № 759, які не скасовані.
Також піднімалося питання дистанційної реалізації лікарських засобів, зокрема і через мережу Інтернет. Усі присутні під час обговорення погодилися з думкою про те, що на сьогодні є дуже багато ризиків легалізації такого виду реалізації ліків і без впровадження рецептурного відпуску препаратів, електронного рецепту, QR-кодування кожної упаковки лікарських засобів такий крок є передчасним.
Також у ході обговорення торкнулися питань контролю за дотриманням обов’язкової необхідної кількості фахових спеціалістів - провізорів та фармацевтів у аптечних закладах для забезпечення кваліфікованого відпуску лікарських засобів, у тому числі рецептурних; за відпуском лікарських засобів, у т.ч. рецептурних препаратів та заходів відповідальності за реалізацію рецептурних препаратів без рецептів.

Останні новини

Контакти

тел.: +38 (044) 247-95-91; +38 (073) 015-71-15

вул. Дмитрівська, 45,оф.6, м. Київ, 01135

e-mail: office@pharmliga.com.ua

^
OK