06 серпня 2019 року введено в дію Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» (надалі – «Закон»), який передбачає детальні та більш суворі вимоги до маркування харчових продуктів та загалом інформації, яка надається споживачеві щодо таких товарів.
Закон поширюється на всіх операторів ринку харчових продуктів, незалежно від етапу харчового ланцюга, включно із закладами громадського харчування, а також на усі харчові продукти, призначені для кінцевого споживача, незалежно від способу їх реалізації. Згідно з чинним законодавством харчовими продуктами є також дієтичні добавки (наприклад, вітамінні комплекси) та дитяче харчування.
Законом передбачено перелік вимог до розміщення інформації про харчові продукти залежно від розміру та виду упаковки продукції, а також способу її реалізації. Зокрема, окремі види інформації про харчові продукти можуть надаватися наступними шляхами:
Інформація зазначається словами, числами, а також може додатково виражатись за допомогою піктограм та символів.
Перелік обов’язкової та додаткової інформації про харчові продукти, що доводиться до відома споживача, закріплено у статтях 6, 7 та додатках до Закону.
Закон передбачає перехідний період для операторів ринку, а саме: харчові продукти, які відповідають вимогам законодавства щодо надання споживачам інформації про харчові продукти, що діяло до запровадження Закону, але не відповідають його вимогам, можуть вироблятися та/або вводитися в обіг протягом трьох років після введення в дію Закону (тобто до 06 серпня 2022 року). В обігу такі харчові продукти можуть перебувати до настання кінцевої дати споживання або закінчення строку придатності.
За матеріалами ЮК «Правовий Альянс»
тел.: +38 (044) 247-95-91; +38 (073) 015-71-15
вул. Дмитрівська, 45,оф.6, м. Київ, 01135
e-mail: office@pharmliga.com.ua